fredag 28 augusti 2009

Tema Kärlek

På svenska höll vi på mej frågor om kärlek och Bizzo läste en kort berättelse om en tjej som var osäker på om varför hon ens var tillsammans med sin pojkvän. Så skulle vi elever skriva antingen ett brev till flickan i texten eller en lång förklaring på berättelsen. Jag skrev ett brev och jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Men vi hade inte så lång tid på oss.

1.Vad är Kärlek?
2.Finns det olika typer av kärlek?
3.Kan man älska någon utan att vara kär?
Sist men inte minst, frågan som man kan sitta och diskutera i evigheter.
4.Kan man vara kär i två personer samtidigt?

1.Kärlek är en känsla, något man känner. <3
2.Ja absolut, kärlek till sin familj, vänner pojkvän. <3
3.Ja, jag är inte direkt kär i mina föräldrar och syskon. Inte mina vänner heller. Men klart jag älskar dom.
4.Det kan man, förälskad vet jag inte riktigt. Men kär kan man helt klart.

Eller?!

1 kommentar:

karro sa...

sv; Men ni har ju typ keyboard :P jag vill ha sånna där tunga tangenter ;) puuss