måndag 3 augusti 2009

Sommarlovets bästa vecka!

Dag 1 Söndag

Nu ska vi se..
Det hela började i Söndags den 26 Juli. Hade sovit hos Mummu natten innan.
Vi började dagen med en mysig picknick i stads parken med pasta sallad och pesika. (fanns visst ingen pasta i min sallad, så det blev sallad och morötter, blä)
Efter ett tag så började det regna, så vi satt oss under ett träd med filten runtom oss. :D Bestämde med Tim för att träffas, kila ner till stan och mötte upp honom. Åkte till Tuna Park. :)




När vi kom tillbaka till stan för att hämta våra cyklar så kom vi bara till Tunavallen, Visst att SEbbe var där så tänkte passa på att säga hej.
Och det ledde till lite mer. xD
Jag skulle sms lite diskret till johanna och fråga om Sebastian fick hänga med hem. Men när hon letade i väskan efter något så frågade jag diskret "förresten, vart är din mobil?" Och det visade sej att hon slarvat bort den. haha.
Så vände tillbaka till stan för att kolla om hon tappat den på vägen. (a)
Johanna och jag åkte hem och tog det lungt, ringde till polis och trafik upplysning.
Glämde våra beskymmer och tog ett skumbad med tända ljus. :)






Ursäkta, men bubblorna formade sej.. XD

Sen kom Sebastian till oss. :)
Kollade på Heartbreak hotel. xD Åh, det är bra! ^^

Dag 2 Måndag

Gick runt på stan med Anna och kollade lite, satt i stadsparken och lyssnar på musik och pratade. :)
Vid 16 tiden gick vi till Linda för att hämta hennes nycklar, för att johanna och jag skulle städa hennes lägenhet. Hon bjöd på STANS GODASTE mat.
Vart ett svårt beslut mellan Amerikan Pizza Eller Ming Palace. Det fick bli Ming Palace, kina mat. Mums-filli-baba!!



Och på kvällen kom Sebastian igen.





Dag 3 Tisdag




Idag var det upp och hoppa, ut med hundarna, äta frukost och fixa iordning sej.
Och iväg till stan för att bowla med Bl.a Daniel & Julia (barndoms kompisar) med deras band. :D
Kom hem vid 4-5 och grillade kyckling med krulliga potatis grejor. :D
Satt länge på ballkongen och lät maten smälta sen badade vi igen. Det är skönt, man liksom glömmer allt annat. :)
Sebastian kom och sov över.

Dag 4 Onsdag

Gick upp och åt fruksot och tog en låång promenad med hundarna i hällby.
Var ute och gick i två timmar, det var skönt faktiskt. :)
När vi kom hem på gården så åkte Sebastian hem och Johanna och Jag tog det chill tsm.
Dåde hundarna och vi var helt slut efter promenaden, det var ju varmt ute.
Vi tog det lungt restan av dagen/kvällen.

Dag 5 Torsdag

Idag vaknade vi, gick ut med hundarna, åt frukost och gjorde iordning oss för att åka iväg och träffa Anna, gick en stund på stan sen hem till henne och chillade framför tv:n och tidningar. :D






















Dag 6 Fredag



Idag vaknade vi, gick..ni vet rutinen..
Cyklade till Tuna park och träffade Matilda och tog några varv inne på tuna.
Efter att sprungit runt dör inne så gick vi och åt på Max. Gott!!
Gick hem efter det, satt vid datan, Johanna tänkte väl att detta skulle bli en vanlig chill kväll men... ;)
Mohaha, jag tar med henne till stan på cykel vid sex-tiden. Hon hade ingen aning om vart vi skulle. Parkerade cyklarna vid tåg stationen och satt oss och väntade (men vad väntade vi på..?) ;)
Efter ett tag kom Sebastian, Johanna frågade och frågade..:
J- men säg, ska vi på dejt? :O
F- neje, tror du vi hade tagit cykeln och blivit halvt blöta då? :P
J-ne, jag vet väl inte. (a) Ska vi..?

O.s.v
Vi gick runt i stan någon timme, satt på bryggkanten på strömsholmen, jag får en blomma av Sebastian, går vidare sen "får jag för mej" att jag ska köpa godis, så går och köper godis. VI gick imot bio:n då hon utbrister:
-VI SKA PÅ BIO?! :D
F- Nej..(jag fortsätter förbi bio:n)
J- nehe..
Jag vänder om snabbt och ropar: VI SKA PÅ BIO!! :D
Så jag bjöd Johanna på bio.
(nu kanske ni undrar varför Sebastian var med, jo, ville att johanna skulle bli lite förvirrad. ;)
Vi kollade på Baksmällan, som var..rolig ;D








Blomman av Sebastian.








Dag 7 Lördag



Sista God Morgon




Idag gjorde vi inge speicellt, nog det lungt framför datan, städade. :)
Jag gick till mormor vid sex-tiden för att äta, sen åkte jag in till stan en timme innan bussen skulle gå hem. Orkade inte riktigt vara hos mormor då.
Så träffade Sebastian ist, gick och satt om vid strömsholmen en stund, sen gick bussen och iväg åker man..










TACK FÖR EN HELT UNDERBAR VECKA!!! (L)

Inga kommentarer: