torsdag 6 augusti 2009

Skönhet.


Ibland behöver man ensamhet, ensamhet till att kunna vara sig själv.
Spendera tid med sig själv. Ja jag tog ett bad tidigare (22.10) låg där i ca 20 minuter. Att bara ligga i badkaret är inte det roligaste men det är väldigt avkopplande. Tog med mej tre ljus in i badrummetsom jag ställde i ena hörnet av badkaret. Hällde i lite shampoo, hade inge riktigt "skum medel", så det blev lite bubblor och det mjuka i shampoo lägger sig om ens hud och ger en mjuk känsla. Vilket leder till att man uppskattar sig kropp mer. Klev sedan upp och tvättade ansiktet med peeling tvål.
Rensar både porer och den feta utan.
Sist men inte minst tog jag fram body lotion och smörjde in hela kroppen med, som sagt, om man smörjer in kroppen så den känns len och mjuk så trivs man bättre med den. Magen & rumpa är två ställen som är de "viktigaste" ställerna jag vill smörja in för min del.

Nu sitter jag i handduk och lyssnar på lugn musik med levande ljus.

Inga kommentarer: