onsdag 16 september 2009

Go´kväll.

Idag på nyheterna: (intro musik)

*Unga tjejer blir lättare trötta av att cykla på morgonen utan att ätit frukost.
*Det blir bara sämre & sämre fotografer i skolorna.
*Fisk, igen?
*Eleverna i SPA-linjen i Norrköping kommer få mycket att lära sig.



Det här är nyheterna:


Hade lite bråttom imorse när jag skulle till tåget så tog med mig frukosten i väskan. Tänkte att jag skulle äta den när jag var i skolan, jag sitter ju ändå och gör ingenting i en timme (idag en timme & 30 min) så packade ner frukosten. Men när jag ska cykla till skolan känner jag hur energi nivån är på noll. Vägen lutar också, så blir uppförsbacka på väg till skolan. Får nog börja äta någonting på tåget.

Jo, fotograferna, det var ju klassfoto idag (fan så ful man blev, på riktigt) Iallafall.. hon hade inget stativ till kameran så hon satt rakt-upp-o-ner med en kamera i handen. Stabilt säger jag.. (inte!!)

Till lunch var det fisk och potatis (igen). Fast det är ju gott, så klagar inte riktigt.

Idag på "försäljning & service" lektionen så gjorde vi inte alls mycket. Vissa gjorde färdigt frågorna ifrån förra veckans lektion och andra satt in arbetspapper i pärmar vi fått av skolan. Muskel-papper, musklernas namn på latin-papper, skelett-papper, ansikts massage-papper och massa mer papper.

Jag gjorde VÄRSTA goda köttfärssåsen idag!
Med Taco sås och majs iblandat, mums!
Till det blev det såklart Ideal makaroner.
Som efterrätt blev det GB Gräddglass Gammaldags Vanilj. Mums igen!


Jag heter Frida Dahlbo och jag är ett troll.
Tack!

Inga kommentarer: