onsdag 4 november 2009

Otur

Vaknar av larmet 06.45..06.45?!?!?!
Jag har ställt klockan en timme för sent, så när jag slummra till
till 07.12 skulle mitt tåg gå om 17 minuter!
Men det var inget jag kunde göra åt, gick upp på toa och gick tillbaka i sängen. Visste att det gick ett 09.00 så väntade på klockan skulle bli åtta så jag kunde göra iordning mig.

Halv nio var jag klar så jag satt mig i soffan och facebook:ade lite om min otur.
Mamma satt vid andra datan och betalade räkningar
(hon skulle skjutsa mig sen och betala min biljett.) Men tiden gick.. 08.50 blir hon klar och vi åker ner till stationen.
Och då vill inte automaten funka! Så missade tåget då också. Så ställde oss i kön och köpte en månads biljett och åkte hem igen.
Ska ta 11.00 tåget nu istället.

Och som grädde på kladdkakan så är mitt SIM-kort inaktiverat. Så kan inte sms:a. Mamma har betalat räkningen nu på morgonen men det har inte blivit aktiverat än. Hon ska ringa och prata med tele2 oc säga att det kan aktiveras, eller nått.

Inga kommentarer: